Co to jest SEO?
SEO to skrót od angielskiego zlepka słów Search Engine Optimization. Oznacza to dokładnie optymalizację dla wyszukiwarek internetowych. Potocznie zabiegi te nazywa się pozycjonowaniem – zwrot ten stał się już tak popularny, że w środowiskach marketingowych mówi się już wyłącznie o pozycjonowaniu. Nawet sami klienci, którzy nieco bardziej interesują się reklamą internetową, pytają nie o wysokie miejsce w Google’u, a właśnie o pozycjonowanie.
Jak funkcjonuje SEO?
Strategie SEO zwykle składają się z dwóch torów działań. Z jednej strony mamy optymalizację witryny internetowej (zarówno stron www jak i sklepów internetowych), z drugiej strony tak zwany linkbuilding – pozyskiwanie linków prowadzących do strony internetowej, które nadają nam mocy.
Jakimi zasadami kierujemy się w zakresie SEO? Po pierwsze efektywna komunikacja, po drugie: dobra i wartościowa treść, po trzecie linki wyłącznie wysokiej jakości, linkowane w bezpiecznych wiarygodnych źródłach.
Co oferujemy w zakresie pozycjonowania?
Pozycjonowanie fraz
To najbardziej podstawowa forma pozycjonowania. Wiąże się ze ściśle dobranymi, raczej ogólnymi frazami dla danej branży i profilu działalności firmy. W ramach pozycjonowania ogólnego pozycjonujemy również markę jeśli firmie na tym zależy – w przypadku niektórych firm, warto pozycjonować markę która jest znakiem rozpoznawczym danej firmy.
Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne sprawdza się w przypadku firm, które swoją ofertę kierują wyłącznie na danym rynku lokalnym. Trudno sobie wyobrazić żeby na przykład mieszkaniec Wrocławia szukał wulkanizatora z Warszawy – choć i takie wyniki się zdarzają. Jeśli mamy klienta, którego oferta ogranicza się do danego terytorium – pozycjonowanie lokalne będzie jego kluczem do sukcesu.
Pozycjonowanie long tail, tzw. długi ogon
Pozycjonowanie na konkurencyjne frazy bywa bardzo trudne i kosztowne. Jeśli Twoja fraza jest bardzo popularna i masz dużo konkurencji, skup się na tym o czym nie pomyśli konkurencja, czyli na tzw. długim ogonie. Pozycjonowanie long tail opiera się na pozycjonowaniu wielu fraz (od kilkudziesięciu do kilkuset) oraz fraz składających się z kilku wyrazów. Frazy są dość złożone i rozbudowane, dzięki temu mamy większe prawdopodobieństwo, że poszukujący trafi na naszą stronę. Pozycjonowanie z długiego ogona w efekcie finalnym daje lepsze i bardziej opłacalne efekty, aniżeli pozycjonowanie na frazy ogólne.
Pozycjonowanie sklepów internetowych
Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, pozycjonowanie lokalne nie jest ci potrzebne. O wiele ważniejsze będzie pozycjonowanie związane z asortymentem, który oferujesz w swoim sklepie. Dzięki odpowiednim zabiegom pozycjonerskim, sprawimy, że razem ze swoim asortymentem znajdziesz się w górnych pozycjach wyszukiwarki.
Zapraszamy serdecznie! Dopasowujemy ofertę do klienta – najpierw wysłuchamy twoich potrzeb, poznamy budżet i wtedy wybierzemy najlepszą propozycję dla Ciebie.