Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Automatyzacja marketingu

Współczesny przedsiębiorca, który chce się rozwijać i z sukcesem utrzymywać na rynku, musi być świadomy swoich możliwości oraz wymagań potencjalnego docelowego klienta. Tym samym, musi być stale na bieżąco – powinien śledzić działania swojej konkurencji i starać się ją przegonić, a przynajmniej dorównać kroku.

W świadomości przedsiębiorców, którzy przejmują się losem swoim i swoich firm, pojawił się już jakiś czas temu bardzo pozytywny trend, zwany lead nurturingiem.

Co to jest Lead Nurturing i na czym polega?

Leadem nazywamy potencjalnego klienta, o którym zbieramy informacje i pozwalamy mu dojrzewać oraz osiągać etapy od klienta nieświadomego, poprzez klienta zainteresowanego aż do klienta zdecydowanego, który przekonał się, że chce rozpocząć współpracę z naszą firmą. Ten proces dojrzewania klienta to właśnie lead nurturing, czyli dojrzewanie leadu.

Jest to długotrwały i wieloetapowy proces. Na początku musimy nawiązać kontakt z klientem (np. powitać go na stronie internetowej), następnie powinniśmy uświadomić mu jego potrzeby, których dotychczas nie dostrzegał.

Gdy będzie już wiedział, że ma jakieś niezaspokojone potrzeby, podsuniemy mu doskonałe propozycje, by mógł je spełnić. Tak przeprowadzony proces można wyjaśnić na przykładzie sklepu z odzieżą.

Marketing Automation – najlepsze narzędzie wspomagające Lead Nurturing

Bardzo pomocny w tym procesie okazuje się program automatycznego marketingu, czyli marketing automation. Jest to system dzięki któremu, przy odpowiedniej konfiguracji, będziemy mogli zdobyć wartościowych klientów.

Jak to rozumieć? I jak to w ogóle działa?

Sprawa jest dość prosta. Skrypt Marketing Automation umieszczamy na naszej stronie internetowej lub w sklepie internetowym – odpowiednio skonfigurowany i zintegrowany z profilem w oprogramowaniu, pozwoli nam śledzić ruchy klientów (użytkowników), którzy weszli na stronę internetową.
Od tradycyjnych systemów mierzących statystyki stron różni się on znacznie. Dzięki temu skryptowi możemy budować wiele ciekawych baz i narzędzi, takich jak tzw. lejki sprzedażowe, które wskażą nam klientów, którzy charakteryzują się większym stopniem prawdopodobieństwa rozpoczęcia współpracy i w których zwyczajnie warto zainwestować.

Jak to możliwe?

Specjalny skrypt umieszczony w kodzie strony internetowej pozwala nam identyfikować odwiedzającego. Wiemy skąd kliknął, z jakiego sprzętu i systemu operacyjnego korzysta, wiemy ile czasu spędził na której podstronie, jak wyglądała ścieżka pobytu na stronie czy w sklepie (czyli gdzie po kolei klikał się użytkownik).
Możemy dzięki temu sprawdzić jakie usługi interesowały go najbardziej i jakie produkty mogłyby spotkać się z jego zainteresowaniem. Mając taką wiedzę – sukces gwarantowany. W oparciu o tak zebrane dane dotyczące klienta możemy perfekcyjnie dopasować ofertę do klienta, proponując mu tego czego będzie oczekiwał – tym samym obie strony są zadowolone.

Proces lead nurturingu jest jednoczesnym dojrzewaniem klienta, i dreptaniem przedsiębiorcy za klientem. Proces ten działa w obie strony.

Co zyskasz korzystając z Marketing Automation?
  • gromadzimy dane kontaktowe do potencjalnych klientów,
  • poznajemy cechy potencjalnych klientów,
  • poznajemy zachowanie potencjalnych klientów,
  • poznajemy potrzeby potencjalnych klientów,
  • możemy dobrać treść oferty pod konkretnego odbiorcę.

Co możemy zrobić z tą wiedzą?
  • pozyskujemy cennego klienta na dłużej,
  • odrzucamy kandydatów, którzy prawdopodobnie nigdy nie zostaliby klientami,
  • możemy wysłać do klienta zindywidualizowaną reklamę/propozycję/ofertę,
  • możemy podpowiedzieć klientowi czego mu brakuje,
  • DOKŁADNIE wiemy kiedy klient jest już „gotowy” do zakupu i w tym momencie nasz sprzedawca ma największą szansę zamknąć transakcję sukcesem.

Dla kogo Marketing Automation?

Marketing Automation potrafi zdziałać prawdziwe cuda w sektorze biznesu B2B bo to z myślą o usługach biznesu dla biznesu został wynaleziony. Najnowsze raporty dowodzą jednak, że równie dobrze sprawdza się w sektorze e-commerce – oczywiście pod warunkiem, że będzie dobrze skonfigurowany i skorelowany z rzeczywistymi potrzebami oraz możliwościami obu stron.
Kluczem do odniesienia sukcesu w zasadzie w każdej dziedzinie jest wytrwałość i konsekwencja – podobnie jest też w tym przypadku. Lead Nurturing wymaga cierpliwości, bowiem jest procesem długotrwałym i konsekwentnym w porównaniu z reklamą i kontaktem bezpośrednim, jednak jego efekty podnoszą skuteczność sprzedaży o dziesiątki (w niektórych przypadkach setki) procent.

Zainteresowany ofertą? - Zostaw kontakt do Siebie