Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.
Marketing szeptany jest metodą promocji wykorzystywaną od dawna. Stosuje się go ponieważ jest dla konsumentów najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o potencjalnym usługodawcy lub o poszukiwanym przez konsumenta produkcie.

Marketing szeptany figuruje w sieci pod kilkoma powszechnymi nazwami – spotkać można się z określeniami takimi jak buzz marketing, marketing wirusowy (to specyficzna forma marketingu szeptanego), marketing rekomendacji, amplifying internetowy. Wszystkie te określenia skupiają się wokół tej samej metody reklamowej – promowania w sieci danej marki lub usługi, ściśle określonego strategią marketingową.

Liczne ankiety i badania świadomości użytkowników internetu dowiodły, że większość konsumentów, którzy planują zrobić zakupy w konkretnym sklepie, najpierw przeprowadza najpierw prawdziwy research w sieci. Podobnie rzecz ma się w przypadku poszukiwania firmy, która wykona dla nas jakąś usługę.

Ludzie od dawien dawna korzystają z rekomendacji innych uczestników świata konsumentów – kiedyś wystarczyło, by koleżanka powiedziała swojej koleżance gdzie kupiła fajne buty, i ta nie musiała już nigdzie szukać, bo wiedziała gdzie znajdzie równie ciekawe obuwie. Dziś, kiedy bogactwo sklepów i usługodawców jest ogromne, dokonanie szybkiego wyboru jest niezwykle trudne.

Co więcej, dzisiejszy konsument jest niezwykle świadomy – wie doskonale czego szuka, a przynajmniej ma ściśle określone parametry i zastosowanie poszukiwanego produktu/usługi. Dokonanie słusznego wyboru staje się dziś czymś na kształt sztuki konsumpcyjnej. Klient wie, że ma z czego wybierać – szuka więc najlepszego rozwiązania. W tym celu konsument odwiedza liczne fora internetowe, serwisy opiniotwórcze i portale porównywarkowe (w których porównywane są ceny za produkty).

Jakie w tym wszystkim jest zadanie Interaktywnej Agencji Marketingowej?

Biorąc pod uwagę zaangażowanie konsumentów w kreację niektórych marek, pozostałe, mniej popularne marki pozostają w sieci bez szans. Podobnie rzecz ma się z produktami typowo lokalnymi bądź zupełnie nieznanymi – takim produktom ewidentnie potrzebna jest promocja.

Jeśli chcesz wypromować w sieci swoje produkty lub usługi, możemy zaproponować liczne działania promocyjne z zakresu buzz marketingu.

DLACZEGO WARTO wybrać buzz marketing:
  • z badań wynika, że ludzie kierują się sugestią, rekomendacją, a nie reklamą jako źródłem przekonania o wyższości produktu nad pozostałymi;
  • buzz marketing to działania stopniowe, więc są bardzo wiarygodne;
  • marketing szeptany (przeprowadzony skrupulatnie i bezpiecznie) sprawia, że marka staje się godna zaufania;
  • jest to stosunkowo tania forma promocji;
  • w każdej chwili można rozpocząć i zakończyć tę formę promocji;
  • buzz marketing jest subtelną formą reklamy – nikomu się nie narzucamy, informacje o nas znajdują tylko ci, którzy szukają produktów/usług z zakresu naszej działalności;
Kiedy potrzebny jest Buzz Marketing:
  • kiedy Twoja marka nie jest popularna w sieci;
  • gdy chcesz wypromować nowy produkt lub usługę;
  • gdy w sieci pojawia się wiele negatywnych komentarzy na temat Twojego produktu lub usługi;
  • gdy Twoja pozycja w sieci nie jest stabilna;
Co oferujemy w zakresie marketingu szeptanego?
  • Przygotowanie strategii kampanii buzz marketing;
  • dokładna selekcja wartościowych punktów (miejsc, np. forów, portali, mediów społecznościowych itp.) i kanałów promocji;
  • Prowadzenie działań marketingu szeptanego w określonym przedziale czasowym ( wg częstotliwości określonej w strategii);
  • Regularne raportowanie z wykonywanych działań oraz efektów;

Zainteresowany ofertą? - Zostaw kontakt do Siebie