Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Kody QR

WYKORZYSTAJ MOC QR CODÓW DO PROMOCJI SWOJEJ FIRMY!

Dzisiejszym światem rządzą technologie mobilne! Uzasadnienie jest proste i oczywiste – chcemy mieć dostęp do sieci zawsze i wszędzie, w dowolnym czasie i miejscu. Jest to jak najbardziej zrozumiałe – nikt nie lubi być ograniczany, a tym bardziej separowany od źródła informacji, ulubionych stron czy kontaktu.

Świadomi użytkownicy sieci, którzy z drugiej strony często wykorzystują mobilne technologie do promocji i pozyskiwania nowych klientów, prześcigają się w wymyślaniu nowych chwytliwych rozwiązań. Techniką, która jest bardzo popularna, stosunkowo niedroga, a gwarantująca (przynajmniej) zadowalające efekty jest wykorzystywanie tzw. QR kodów.

Co to jest QR kod?

QR kod to fotokod – coś w rodzaju kodu kreskowego, tyle że nie do końca w formie kresek. Raczej są to kształty geometryczne przypominające pixele, choć coraz częściej QR kody przybierają jeszcze dziwniejsze formy. QR czyli Quick Response to kody, które odczytywane są przez urządzenia wyposażone w specjalny czytnik elektroniczny (z reguły aparat fotograficzny w telefonach czy tabletach, lecz również specjalnie do tego celu zaprojektowane skanery).

Jak działa QR kod?

Działanie fotokodów jest bardzo proste. Urządzenie z czytnikiem skanuje kod i następnie przenosi użytkownika pod wskazany w kodzie adres lub wyświetla zaprogramowaną treść. Są bardzo różne możliwości wykorzystania miejsc do których odnosi QR kod.

Co może kryć się pod QR kodem?

Możliwości odniesienia jakie dają QR kody są niemal nieograniczone.

SPRAWDŹ różne funkcje kodów QR - zeskanuj wszystkie!


ADRES URL – adres który może prowadzić do dowolnej strony internetowej. Można wykorzystać url swojej firmowej strony, podać facebookowy profil czy nawet stronę sklepu internetowego lub aukcji!







TEKST – takie wykorzystanie funkcji QR kodu sprawi, że po zeskanowaniu tak zaprojektowanego kodu użytkownikowi wyświetli się przygotowany tekst. Oczywiście lepiej nie przesadzać z długością tekstu i pamiętać, że użytkownik korzysta z urządzenia mobilnego, na którym nie zawsze dłuższy tekst dobrze się wyświetli.






WIZYTÓWKA
– wybierając opcję wizytówki, po odpowiednim zaprogramowaniu kodu QR, dajemy użytkownikom pełną wizytówkę mobilną, którą osoba skanująca będzie mogła zapisać w telefonie, smartfonie czy tablecie w książce kontaktów. To bardzo dobra funkcja, która pozwoli w błyskawiczny sposób dodać kontakt nawet z bardzo dużą ilością szczegółowych informacji.






NUMER TELEFONU – jest to uproszczona wersja QR kodu w wersji z podpiętą wizytówką. QR kod, który zeskanuje użytkownik sprawi, że na panelu urządzenia za pomocą którego skanuje kod, pojawi się numer telefonu, dzięki czemu użytkownik będzie mógł rozpocząć bezpośrednie połączenie bez poszukiwania numeru w książce kontaktów lub samodzielnego wpisywania.






SMS – ta funkcja jest bardzo specyficzna, gdyż ma pewne ograniczenia. Pod kodem QR ukryć można nr telefonu odbiorcy SMSa i treść gotowej wiadomości. Np. ''Witam, jestem zainteresowany ofertą. Proszę o kontakt''. W ten sposób, kiedy jakiś użytkownik zapoznając się z daną ofertą jest proszony o zeskanowanie kodu QR w celach kontaktowych, po jego zeskanowaniu może od razu przesłać wiadomość do odbiorcy. Dzięki temu poleceniu odbiorca dostanie sms zwrotny z numerem telefonu osoby zainteresowanej.





EMAIL - gotowy szablon wiadomości email, którą odczytujący odeśle do autora QR kodu.







Czy wszystkie kody QR wyglądają tak samo?

Na szczęście są różne! Przygotowując kod QR możemy swobodnie osadzać go w innych grafikach i modyfikować – musimy jedynie zachować pixelową formę, jednak możemy konfigurować dowolnie kolory, kształty w których osadzone są kody i przede wszystkim – możemy kody publikować na dowolnych powierzchniach (oczywiście takich, które nie spowodują odkształcenia kodu)!


Gdzie publikować?


QR kodów możemy używać gdzie tylko chcemy. Zaleca się aby kody QR umieszczać przynajmniej na wizytówkach – tradycyjnych niewielkich papierowych prostokątach, na których zmieścić można stosunkowo mało danych. Dzięki dołożeniu do wizytówki kodu QR możemy nie tylko zaintrygować osobę, której wręczymy wizytówkę – w kodzie QR możemy ukryć to co chcielibysmy tej osobie przekazać, ale albo brakowało czasu i miejsca lub sposobności.


Kody QR warto również publikować na plakatach, ulotkach i innych materiałach poligraficznych, do których dostęp będą miały duże grupy ludzi.


Coraz powszechniejsza jest też praktyka wśród producentów, którzy świadomi ogromnych możliwości QR kodów publikują te kody na opakowaniach swoich produktów.


Jeśli chcesz być atrakcyjny dla swoich klientów i chcesz dostarczyć im jeszcze więcej informacji, wypróbuj promocję kanałem QR code! Pokaż, że Twoja firma używa nowoczesnych, innowacyjnych technologii. Skontaktuj się z nami!




Nie czekaj - skanuj kod QR i bądź z nami także na Facebooku!

Zainteresowany ofertą? - Zostaw kontakt do Siebie