Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

SEO PR

Jeżeli trafiłeś na tę stronę, to z pewnością wiesz, że przy dzisiejszej konkurencji na rynku sama reklama to za mało. Szeroko zakrojone działania promocyjne, aby były skuteczne, muszą być przede wszystkim dobrze zaplanowane i zrealizowane.

O tym jak ważne jest dziś łączenie różnych form promocji wie chyba każdy, kto interesuje się rozwojem własnego biznesu. Skuteczną formą promocji, której nie wolno absolutnie pominąć, jest SEO PR. Co kryje się pod tym tajemniczym skrótem?

Nic innego jak połączenie działań optymalizacyjno-pozycjonerskich (SEO) z działaniami public relations (PR). Innymi słowy jest to prowadzenie spójnych działań wizerunkowych w wyszukiwarce. SEO PR jest w przypadku stron internetowych i sklepów internetowych kluczem do sukcesu. W świetle tego w jaki sposób działa wyszukiwarka Google, zoptymalizowane strony internetowe są naszą siłą przebicia w internecie, którą – jeżeli chcemy osiągnąć sukces – musimy maksymalnie wykorzystać.

SEO PR jest procesem na wyniki którego trzeba poczekać, jednak jest to najbardziej naturalny model promocji. Przebiega on w kilku podstawowych i zasadniczych etapach, które poniekąd pokrywają się z etapami realizacji optymalnej strony internetowej. Jeśli jednak nie masz jej jeszcze, wszystkie etapy należy przejść obowiązkowo.

Po 1-wsze: TARGET
Pierwszym krokiem jest ustalenie właściwej grupy docelowej, potencjalnych odbiorców naszych usług lub produktów. Nasza grupa docelowa, czyli tzw. target, składać się będzie z wszystkich tych osób, które mogłyby być zainteresowane wyszukaniem naszej marki lub towaru w sieci. Weźmy za przykład firmę, która zajmuje się produkcją tekstyliów. Grupami docelowymi mogą być na przykład domowe krawcowe, zakłady szwalnicze, zakłady tapicerskie, dekoratorzy wnętrz i projektanci mody. Nasze teksty, wszystkie treści oraz cały content powinien być skierowany bezpośrednio do tych grup targetowych, które wyznaczyliśmy. To pierwsza zasada dobrego SEO PR.

Po 2-gie KEYWORDS
Gdy mamy już wiedzę dotyczącą tego kto może być odbiorcą naszego produktu, musimy ustalić w jaki sposób będą szukać naszych materiałów w internecie – czy lepszą frazą będzie ''hurtownia tekstyliów'' czy może ''producent tekstyliów''? Czy bardziej popularnym hasłem jest ''producent materiałów tekstylnych'', czy może po prostu ''producent tekstylia''? To bardzo ważne pytania, na które musimy znaleźć właściwe odpowiedzi. Bez wyznaczenia odpowiednich i skutecznych słów kluczowych, które zadziałają na naszych klientów, trudno będzie odnieść sukces. Analiza fraz kluczowych jest zatem kolejnym obowiązkowym elementem.

Po 3-cie MIEJSCA
Promocja marki, produktu, firmy to nie tylko optymalizacja strony www. To również poprawa widoczności marki w sieci. Warto więc zadbać o wpisy na forach internetowych, blogach, portalach społecznościowych i w innych ewentualnych miejscach, w których publikować będziemy informacje o naszych produktach i usługach. Jeżeli Twoja strona lub sklep posiada kod Google Analytics, wykorzystaj dane, które dla Ciebie pozbierał – mogą się okazać zaskakujące, a na pewno przydatne!

Po 4-te OPTYMALIZACJA STRONY WWW/SKLEPU
Jeżeli posiadasz już stronę internetową i uważasz, że jej efekty mogłyby być o wiele lepsze, warto sprawdzić czy jest ona dobrze zoptymalizowana. Zadbaj o to by content bogaty był w twoje frazy kluczowe (jednak bez przesady – musi to być sensowne i w miarę naturalne), nadaj odpowiednie tytuły oraz uzupełnij meta znaczniki. Teksty powinny być rzeczowe, konkretne i ciekawe – nie mogą być oderwane od tematyki strony.

SEO PR ma olbrzymie znaczenie dla tego jak będzie odbierana Twoja marka w sieci. Odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa, ciekawe teksty, odpowiednio dobrane słowa kluczowe, promocja w innych miejscach w sieci oraz aktywność na portalach społecznościowych zapewnią Twojej marce i produktom sukces.

Podsumowując w kilku słowach:
  • Ustal swoją grupę docelową
  • Ustal frazy kluczowe
  • Ustal miejsca w których będziesz publikować SEO-treści
  • Optymalizuj stronę www/sklep i pozostałe teksty
  • Ciesz się efektami SEO PR :-)
SEO PR to działania wymagające specjalistycznej wiedzy oraz dostępu do różnych źródeł i narzędzi. Warto powierzyć to zadanie specjalistom.  

Zainteresowany ofertą? - Zostaw kontakt do Siebie