Uaktualnianie regulaminu sklepu internetowego
Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się nie tylko ze sprzedażą i obsługą oprogramowania. Handel elektroniczny nakłada na przedsiębiorców wyjątkowo dużą ilość obowiązków o charakterze prawnym. Aby sklep internetowy funkcjonował zgodnie z ustawami oraz polskim prawem, przygotować należy wiele dokumentów. Bez takich dokumentów sklep działa sprzecznie z prawem.
Wiemy jak ważne są to kwestie, dlatego dysponując specjalistyczną wiedzą w dziedzinie prawa konsumenckiego oferujemy profesjonalną pomoc w tym zakresie. Decydując się na kompleksową usługę założenia i prowadzenia sklepu internetowego otrzymują Państwo:
Gwarancję:
- zgodnego z prawem Regulaminu Sklepu Internetowego
- kompletnej i profesjonalnej Polityki Prywatności
- bieżącej aktualizacji regulaminów i polityki
- rejestracji w GIODO
- stałej fachowej pomocy w zakresie aspektów prawnych związanych z prowadzeniem e-sklepu
Z naszymi dokumentami Twój sklep będzie:
- bezpieczny
- przyjazny klientowi
- działał zgodnie z prawem
REGULAMIN SKLEPU
Jeżeli posiadasz własny regulamin i jest on poprawny możemy skorzystać z Twojego regulaminu. W przypadku, gdy Twój regulamin jest przestarzały lub niezgodny z aktualnymi przepisami, dostosujemy go do obecnych wymagań. W sytuacji, gdy nie dysponujesz jeszcze regulaminem, stworzymy dla Ciebie regulamin zgodny z prawem, aktualny, nie zawierający żadnych klauzul niedozwolonych.
Regulamin będzie krótki, rzeczowy i konkretny – będzie zawierał tylko te informacje, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania sklepu. Regulaminy, które przygotowujemy do prowadzonych i zakładanych przez nas sklepów są na bieżąco aktualizowane. W związku z tym, że polskie prawo, zwłaszcza prawo konsumenckie zmienia się bardzo często, sprawujemy pieczę nad aktualnością przepisów znajdujących się w naszych sklepowych regulaminów.
W Regulaminach określimy między innymi:
- jaki jest zakres świadczonych usług,
- jakie są warunki świadczenia usług drogą elektroniczną w sklepie,
- jakie są warunki zawierania i rozwiązywania umów,
- jak wygląda postępowanie reklamacyjne,
- z kim i gdzie można się skontaktować gdy Regulamin pozostawia wątpliwości.
Polityka Prywatności
Restrykcyjne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych nakładają na właścicieli sklepów internetowych obowiązek wprowadzania polityki prywatności oraz przestrzegania zawartych w niej zasad. Polityka prywatności powinna zawierać między innymi informacje takie jak: kto jest właścicielem sklepu, jakie sklep zbiera informacje o klientach, w jaki sposób informacje są przechowywane oraz komu (o ile są) udostępniane. W polityce prywatności warto także uwzględnić informację o tym kto jest administratorem danych klientów sklepu.
GIODO
W trosce o Twoje dobro, informujemy o obowiązku rejestracji baz danych (czyli tym samym także bazy danych klientów robiących zakupy w sklepie internetowym) w bazie GIODO, czyli Głównego Inspektoratu Ochrony Danych Osobowych. Jeżeli wyrazisz taką chęć, możemy przygotować bazę do rejestracji i zarejestrować ją za Ciebie.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.)
- Ustawa z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271 ze zm.)
- Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz.1176 ze zm.)
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.