Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Spójność przekazu reklamowego

Marketing MIX

Obecny rynek reklamowy daje nam wiele możliwości promocji produktu bądź usługi. Dysponujemy różnymi narzędziami i technikami – wystarczy odpowiednia wiedza o tym jak te narzędzia i techniki wykorzystać by osiągnąć sukces.

Jeżeli zależy nam na długofalowej i stałej promocji danego produktu czy też usługi, co ewidentnie niesie ze sobą promocję marki, powinniśmy zapoznać się z definicją Marketing-Mixu. Istnieje wiele definicji tego systemu promocji, jednak nie chcąc zanudzać Cię szczegółami, scharakteryzujemy te najpopularniejsze.

Koncepcja 4P

Jest to kompozycja marketingowa, za pomocą której możemy oddziaływać na rynek, tym samym na konsumentów i potencjalnych klientów. Składa się ona z czterech podstawowych elementów, stąd skrócona nazwa 4P.

Rzeczone 4 P to Produkt, Cena, Dystrybucja, Promocja (z ang. Product, Price, Place, Promotion).

W ramach produktu rozumiemy agregat pewnych właściwości – produkt ma swoje cechy, pełni określone funkcje, a z jego posiadania wynikają konkretne korzyści. Dla klienta, który szuka produktu ważne są różne elementy, jednak najważniejsze będą jakość produktu, gwarancja, opakowanie oraz marka. Coraz większa grupa świadomych konsumentów polega także na opinii pozostałych konsumentów.

Cena to coś, na co klient jest gotowy – jeżeli chce coś kupić wyda na to rozsądną kwotę. Jeśli jest zmuszony coś kupić, prawdopodobnie będzie szukał najbardziej opłacalnego rozwiązania.

Dobra logistyka, a tym samym dystrybucja produktu to rzecz kluczowa i choć kwestie z nią związane wydają się być gdzieś na drugim planie, to tak naprawdę jest to niezwykle istotne. Musimy wiedzieć do jakich grup docelowych chcemy skierować nasz produkt by jak najlepiej dostosować go do potrzeb danej grupy.

Promocja to przede wszystkim działania public relations, reklama i komunikacja z klientem. Dla nas istotna jest właśnie ta część marketing-mixu.

Największy obszar 4P, czyli właśnie promocja daje nam olbrzymie pole działania. Z uwagi na to, że dysponujemy ogromną różnorodnością technik i kanałów promocji, nasze działania mogą przyjmować bardzo zróżnicowaną formę. Wybór odpowiedniej techniki w połączeniu z właściwym narzędziem, dobór grupy docelowej i medium, za pośrednictwem którego nadamy przekaz reklamowy musi być dobrze przemyślany.

Marketing Mix jest zestawem elementów, które muszą wspólnie wystąpić, by wyszedł nam dobry gotowy produkt, który osiągnie sukces (czy to sprzedażowy czy popularnościowy). Chcąc zobrazować istotę Marketing Mixu można porównać go do pieczenia ciasta. Aby wyszło nam dobre ciasto potrzebujemy składników takich jak mąka, jajka, cukier, proszek do pieczenia. Ponadto potrzebujemy kogoś kto ciasto wymiesza, ułoży w blasze i kogoś kto będzie nam nim czuwał, podczas gdy to będzie się piekło w piekarniku. Podobnie rzecz ma się z Mix Marketingiem – potrzebujemy wszystkich tych składników do osiągnięcia sukcesu! Bez dobrych składników nie zrobimy dobrego ciasta, bez osoby która będzie go pilnowała możemy albo nie dopiec albo spalić.

Innymi słowy potrzebujemy konstelacji tych składników, która zapewni nam dobre wyniki.

Pozostaje jeszcze pytanie jak osiągać dobre wyniki?

Spójność przekazu reklamowego

Spójne ze sobą działania reklamowe są podstawą udanej akcji promocyjnej. Po pierwsze z powodu brandingu, czyli budowania świadomości marki. Po drugie – spójny przekaz reklamowy daje nam większe prawdopodobieństwo tego, że klient uzna naszą markę za zaufaną.

Jak przeprowadzić działania marketingowe, by były ze sobą spójne? To zadanie dla specjalistów, którzy nie tylko będą wiedzieli jak się za to zabrać, ale też dysponują odpowiednimi narzędziami, które pozwolą zmierzyć efekty i naprawić ewentualne błędy. Takie działania promocyjne przeprowadzone we właściwy sposób, zapewnią marce (produktowi, usłudze) stabilne i wysokie miejsce na rynku na długi czas. Co więcej, klienci będą markę rozpoznawali i dobrze ją kojarzyli. Jak jednak zyskać sukces w tym obszarze?

Misja: SPÓJNOŚĆ

Spójność przekazu reklamowego to sztuka trudna, jednak absolutnie możliwa do wykonania. Warto od początku zainwestować w porządną strategię komunikacji marki oraz w strategię marketingową w ogóle. Kluczowym podejściem jest zbadanie grupy docelowej oraz jej potrzeb – musimy przecież wiedzieć jak zadowolić naszych klientów, by chcieli do nas wracać.

Kolejną kwestią jaką musimy dobrze zaplanować jest przedstawienie korzyści potencjalnym klientom. Starajmy się wybrać te mniej oczywiste, które wzbudzą w konsumencie emocje – koniecznie pozytywne!

Należy pamiętać, aby przekazy dotyczące tej samej marki lub tego samego produktu były ze sobą spójne niezależnie od tego jakim kanałem są nadawane. Reklama telewizyjna, internetowa, radiowa czy outdorowa muszą klientowi oferować tę samą rzeczywistość, te same cechy i przynajmniej podobne korzyści. Bardzo ważne jest znalezienie wspólnego tonu – może to być hasło przewodnie, postaci występujące w reklamach, konwencja sytuacyjna.

Punktem wyjścia spójnego przekazu reklamowego jest przygotowanie CI, czyli Księgi Identyfikacji Wizualnej. Bez CI nasza marka ma znacznie mniejsze szanse na utrzymanie spójności w podejmowanych działaniach reklamowych. Jeżeli natomiast zaczniemy od przygotowania logotypu, kolejne materiały promocyjne z całą pewnością będą ze sobą zgrane i razem prezentowały będą jedną całość. Dzięki poprawnie przygotowanej identyfikacji wizualnej lepiej będzie nam wykreować daną markę czy produkt – będzie ona z powodzeniem zapadać w pamięć konsumentom.

Świat reklam to przede wszystkim świat skojarzeń. Zadbamy więc o to by Twoja marka kojarzyła się dobrze i była pozytywnie zapamiętywana. Zaproponujemy odpowiednią strategię i przeprowadzimy działania promocyjne. Z naszą pomocą Twoja marka zyska nie tylko nowych zwolenników – zyska znacznie więcej – zaufanie konsumentów, na którym zbudujesz swój sukces.

Zainteresowany ofertą? - Zostaw kontakt do Siebie